Transportudvalget
Nr. | Titel | Spørger | Minister | |
---|---|---|---|---|
Spørgsmål 153 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 153 om ministeren vil estimere effekter af at indføre et ekstra lufthavnstillæg på henholdsvis 50 og 100 kroner for at køre det sidste stykke vej ud til lufthavnen, hvad enten man kommer dertil med metro, bus eller med Øresundstoget Svar: Svar på TRU spm. 153.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 141 | TRU alm. del - svar på spm. 141 om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 7/1-25 om Statsrevisorernes og Rigsrevisionens beretning om indsatsen over for trafikstøj Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 141.pdf Talepapir til samrådsspørgsmål C.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 140 | TRU alm. del - svar på spm. 140 om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 7/1-25 om Statsrevisorernes og Rigsrevisionens beretning om indsatsen over for trafikstøj Svar: TRU 140.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 129 | TRU alm. del - svar på spm. 129 om ministeren kan fremlægge en oversigt over motorvejsprojekter gennemført siden 2011, som har overskredet det oprindeligt aftalte budget Svar: Svar på TRU spm. 129.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 128 | TRU alm. del - svar på spm. 128 om ministeren kan fremlægge en oversigt over motorvejsprojekter i delaftalen ”Fremtidens veje” fra Aftale om Infrastrukturplan 2035, som har overskredet det oprindeligt aftalte budget Svar: Svar på TRU spm. 128.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 121 | TRU alm. del - svar på spm. 121 om ministeren vil sørge for, at det fremadrettet gøres til fast praksis mellem ministeriet og Transportudvalget, at ministeriet også oversender de interne bemærkninger til lovforslag, når de fremsættes Svar: Svar på TRU spm. 121.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 119 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 119 om ministeren vil sende en opdateret redegørelse over samtlige transithindringer gennem Sverige for personer, der skal rejse mellem Bornholm og det øvrige Danmark Svar: Svar på TRU alm del 119.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 111 | TRU alm. del - svar på spm. 111 om den grund Banedanmark solgte til Sorø kommune, der ligger lige nord for jernbanen ved Sorø Station i forlængelse af den eksisterende parkeringsplads, er forurenet Svar: Svar på TRU spørgsmål 111.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 110 | TRU alm. del - svar på spm. 110 om ministeren vil oplyse antallet af togpendlere fra stationerne mellem Odense og København fordelt på station samt retning eller endestation Svar: Svar på TRU alm del 110.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 109 | TRU alm. del - svar på spm. 109 om ministeren vil redegøre for den aktuelle situation og den videre proces for Vejdirektoratets pilotprojekt med klimavenligt asfalt, hvor der i 10 større udbud indregnes en skyggepris pr. ton CO2 Svar: Svar på TRU spm. 109.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 108 | TRU alm. del - svar på spm. 108 om ministeren vil oplyse til arbejdsgruppen om effektive høringsprocesser under Transportudvalget, hvordan Tyskland, Sverige og Holland har implementeret VVM direktivet og miljømålsdirektivet – særligt med fokus på, hvordan de har implementeret direktivernes regler om tilrettelæggelse og afvikling af hørringsprocesser og inddragelse af borgere og interessenter Svar: Svar på TRU spm. 108.pdf |
Thomas Jensen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 107 | TRU alm. del - svar på spm. 107 om ministeren vil oversende en oversigt til arbejdsgruppen under Transportudvalget om effektive høringsprocesser over, hvornår der er etableret VE-anlæg (vindmøller, solceller etc.) i kommunerne de sidste 10 år Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 107.pdf |
Thomas Jensen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 106 | TRU alm. del - svar på spm. 106 om ministeren vil forholde sig til, om det planlagte opgavebortfald af politiets behandling af sager om vejes udnyttelse og indretning, hvor vejmyndigheden i stedet vil få enekompetence fremadrettet, med fordel kan erstattes med bortfald af opgaver, der ikke har konsekvenser for bilisternes sikkerhed og for retshåndhævelsen i form af gravetilladelser, renholdelse, vintervedligeholdelse, snerydning af veje og fortove samt placering af el-ladestandere Svar: Svar på TRU spm. 106.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 104 | TRU alm. del - svar på spm. 104 om ministeren vil gå i dialog med de svenske myndigheder med forslag om at gå bort fra grænsekontrollen på Hyllie station, Svar: Svar på TRU spm. 104.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 103 | TRU alm. del - svar på spm. 103 om ministeren vil undersøge, om der er foretaget undersøgelser eller ført ulykkesstatistikker over hændelser forårsaget af manglende højrekørsel Svar: Svar på TRU 103 vedr. hold til højre.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 102 | TRU alm. del - svar på spm. 102 om, hvilke økonomiske fordele kinesiske producenter får på deres forsendelser i medfør af reglerne aftalt i Universal Postal Union nu og i fremtiden Svar: Svar på TRU alm del spm 102.pdf Endeligt svar på EUU spm 264.pdf Bilag - notat af 15-11-2019.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 101 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 101 om, hvad det vil koste at etablere en tunnel under vejen ved rundkørslen ved kirken i Frederiks, som ligger på rute 12 i Viborg kommune, samt om ministeren er enig i, at det trafiksikkerhedsmæssigt er nødvendigt at etablere en tunnel Svar: Svar på TRU spm. 101.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 100 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 100 om, hvad ministeren har tænkt sig at gøre for at få prioriteret hhv. anlæggelsen af motorvejen på rute 54 mellem Næstved og Rønnede og opgraderingen af rute 22, så projekterne kan færdiggøres hurtigere Svar: Svar på TRU spm. 100.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 99 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 99 om, hvad status er for anlæggelsen af motorvejen på rute 54 mellem Næstved og Rønnede samt arbejdet med at få opgraderet rute 22 Svar: Svar på TRU spm. 99.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 98 | TRU alm. del - svar på spm. 98 om, hvilke øvrige milepæle der planlægges med på vejen mod den endelige MaaS-app, som forventes færdigudviklet i 2026 Svar: Besvarelse af TRU-spm. 98 (alm. del).pdf |
Christina Olumeko | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 97 | TRU alm. del - svar på spm. 97 om kommuner, som afholder udbud af ladeinfrastruktur, må fastsætte en maksimal profitmargin på en operatørs priser i deres udbud som et væsentligt konkurrenceparameter Svar: Svar på TRU spm. 97 alm. del.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 96 | TRU alm. del - svar på spm. 96 om kommentar til materialet fra foretræde den 3. december 2024 fra Sammenslutningen af fastboende og sommerhusejere Ålbæk Nord vedrørende udvidelse af vejen Ålbæk-Skagen Svar: Svar på TRU spm. 96.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 95 | TRU alm. del - svar på spm. 95 om kommentar til henvendelse af 19/11-24 og materiale fra foretræde 3/12-24 fra Københavns, Dragør, Hvidovre og Tårnby Kommuner vedrørende den kommende forundersøgelse om stormflodssikring af hovedstadsområdet Svar: Svar på TRU spm. 95.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 94 | TRU alm. del - svar på spm. 94 om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 3/12-24 om løn- og arbejdsforhold i flextrafik Svar: Svar på TRU spm. 94.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 93 | TRU alm. del - svar på spm. 93 om, hvor mange tvistsager ministeren har behandlet mellem vejmyndighederne og politiet i løbet af de seneste fem år, jf. færdselslovens §§ 92 og 92 a Svar: Besvarelse TRU alm. del - spm. 93.pdf Bilag til besvarelse af TRU alm. del - spm. 93.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 92 | TRU alm. del - svar på spm. 92 om ministeren vil bekræfte, at der i februar 2024 internt mellem Transportministeriet, Finansministeriet og Sund & Bælt har været korrespondance om en undersøgelse af en mulig Kattegatforbindelse, hvortil et beløb på 600 mio. kroner er blevet drøftet Svar: Svar på TRU spm. 92.pdf Kopi af svar på TRU spm. 91.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 91 | TRU alm. del - svar på spm. 91 om ministeren vil bekræfte en mailkorrespondance af juni 2024 fra Transportministeriet til Finansministeriet om en mulig Kattegatforbindelse Svar: Svar på TRU spm. 91.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 90 | TRU alm. del - svar på spm. 90 om kommenter til det opfølgende notat med budskaber og forslag fra DTL's Netværk for elkøretøjer i forlængelse det fælles dialogmøde 5/11-24 Svar: Svar TRU spm. 90.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 89 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 89 om, hvilke domme der er blevet udstedt til taxichauffører gennem de seneste 10 år Svar: Besvarelse af spørgsmål nr. 408 (Alm. del) fra Folketingets Transportudvalg.pdf Besvarelse af spørgsmål nr. 89 (Alm. del) fra Folketingets Transportudvalg.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 88 | TRU alm. del - svar på spm. 88 om, hvad der ligger til grund for forskellen i satserne for befordringsfradrag over Storebæltsbroen og Øresundsbroen Svar: TRU alm. del - svar på spm. 88.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 87 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 87 om, hvilke muligheder en kommune eller en anden offentlig myndighed har for at gribe ind overfor en mindre lufthavn, som f.eks. Kolding Lufthavn, når private rundture eller træning over længere afstande væk fra lufthavnen påvirker omgivelserne negativt Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 87.pdf Bilag - TRU alm. del - Svar på spm. 86.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 86 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 86 om, hvilke muligheder en kommune eller en anden offentlig myndighed har for at gribe ind overfor en mindre lufthavn, som f.eks. Kolding Lufthavn, når støjen påvirker 31 ejendomme udenfor lufthavnsområdet i et niveau over grænseværdien Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 86.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 85 | TRU alm. del - svar på spm. 85 om, hvad status er for udviklingen af en MAAS-app, som blev besluttet i infrastrukturplan 2035 Svar: Besvarelse af TRU-spørgsmål 85.pdf |
Christina Olumeko | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 84 | TRU alm. del - svar på spm. 84 om ministeren kan redegøre for, om der opnås en større eller mindre klimaeffekt ved at flyve efter dråbe-til-dråbe-princippet sammenlignet med et massebalanceprincip, ud fra den pulje af midler der er afsat til grøn indenrigsluftfart Svar: Svar på TRU alm. del - spm. 84.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 83 | TRU alm. del - svar på spm. 83 om, hvad de klimamæssige gevinster er ved, at man i Danmark kan demonstrere, at det er muligt at flyve efter dråbe-til-dråbe-princippet, givet at det allerede er teknologisk muligt og demonstreret, at det er muligt at flyve med 100 pct. SAF Svar: Svar på TRU alm. del - spm. 83.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 83 | TRU alm. del - svar på spm. 83 om, hvad de klimamæssige gevinster er ved, at man i Danmark kan demonstrere, at det er muligt at flyve efter dråbe-til-dråbe-princippet, givet at det allerede er teknologisk muligt og demonstreret, at det er muligt at flyve med 100 pct. SAF Svar: Svar på TRU alm. del - spm. 83.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 82 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 82 om, hvor ofte politiet har udført kontrol af transporter med forurenet jord, når der udføres kontrol af lastbiler, f.eks. i forhold til dokumentationen, der følger jordlæsset Svar: Besvarelse af spørgsmål nr. 82 (Alm. del) TRU.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 81 | TRU alm. del - svar på spm. 81 om, hvorfor Banedanmark har besluttet, at der ikke skal etableres en elevator, der forbinder Vallensbæk Letbanestation med Vallensbæks S-togsstation Svar: Svar på TRU alm del 81.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 79 | TRU alm. del - svar på spm. 79 om ministeren vil kommentere materialet fra Circle K's foretræde 19/11-24 vedrørende grøn omstilling af transportsektoren med fokus på elbiler og lademarkedet Svar: TRU alm. del - svar på spm. 79.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 78 | TRU alm. del - svar på spm. 78 om ministeren vil kommentere henvendelsen fra Ole Holm af 27/9-24 og materialet fra foretræde 19/11-24 vedrørende arealreservationer til hærvejsmotorvejen Svar: Svar på TRU spm. 78.pdf Bilag 2 til svar på TRU spm. 57 - TRM-notat af 20.6.2022 om tidsmæssig begrænsning ved ekspropriation.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 77 | TRU alm. del - svar på spm. 77 om der findes nogen maksimumsgrænse for, hvor mange lektioners teoriundervisning der kan foregå på samme dag i en undervisningsplan for kategori D-kørekort Svar: Svar på TRU spm. 77.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 76 | TRU alm. del - svar på spm. 76 om, hvornår ministeren forventer at have afsluttet arbejdet med at afsøge mulighederne for at ændre de frakendelsesmæssige sanktionsregler for førere af udrykningskøretøjer Svar: Svar på TRU spm. 76.pdf Kopi af svar på TRU spm. 74.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 75 | TRU alm. del - svar på spm. 75 om, hvor mange ansøgninger om støtte fra puljen til grøn omstilling af tung vejtransport, Vejdirektoratet har modtaget Svar: Spørgsmål 75 vedr data fra pulje til grøn omstilling af tung vejtransport.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 74 | TRU alm. del - svar på spm. 74 om ministeren vil redegøre for sin undersøgelse af muligheden for at ændre de frakendelsesmæssige sanktionsregler for førere af udrykningskøretøjer, som ministeren igangsatte i juni Svar: Svar på TRU spm. 74.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 73 | TRU alm. del - svar på spm. 73 om ministeren, med afsæt i TRU alm. del – bilag 19, vil oplyse, hvor mange klagesager der de seneste 5 år er fremsendt til Parkeringsklagenævnet, hvor mange af disse sager der er blevet behandlet, og hvad sagsbehandlingstiden har været Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 73.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 72 | TRU alm. del - svar på spm. 72 om ministeren mener, med afsæt i TRU alm. del – bilag 19, at den omtalte praksis med 90 dages behandlingsgaranti, gældende fra når – og hvis – Parkeringsklagenævnet vælger at påbegynde sagsbehandlingen, er tilfredsstillende Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 72.pdf Svar til TRU alm. del spørgsmål 70.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 71 | TRU alm. del - svar på spm. 71 om ministeren vil gennemføre tilsyn med Parkeringsklagenævnet Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 70.pdf Svar til TRU alm. del spørgsmål 71.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 70 | TRU alm. del - svar på spm. 70 om ministeren vil kommentere materialet fra Lars Bøge Sørensens foretræde den 12. november2024 vedrørende det manglende tilsyn med parkeringsklagenævnet Svar: Svar til TRU alm. del spørgsmål 70.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 69 | TRU alm. del - svar på spm. 69 om, hvorfor den forventede udførelsesperiode for forundersøgelsen af opgradering af Rute 22 er sat til 2028 - 2029 i finanslovsforslaget for 2025, når den i finansloven for 2024 var sat til 2025-2026 Svar: Svar på TRU spm. 69.pdf |
Brigitte Klintskov Jerkel | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 68 | TRU alm. del - svar på spm. 68 om, hvilken betydning den forestående udvidelse/omstrukturering af Københavns Lufthavn vil få for miljøet, herunder luftforurening Svar: Svar på TRU spm. 68.pdf Bilag 1 - Kopi af svar på TRU L 19 spm. 1.pdf Bilag 2 - Plan for udvikling af Københavns Lufthavn.pdf Bilag 3 - Miljøvurdering af plan for udvikling af Københavns Lufthavn Kastrup (1).pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 67 | TRU alm. del - svar på spm. 67 om, hvad regeringen vil gøre for at beskytte borgerne, der er udsat for partikelforurening fra Københavns Lufthavn, som beskrevet i artiklen ”Forældre er bekymrede over luftforurening ved daginstitutioner tæt på Københavns Lufthavn” bragt af DR den 7. november 2024 Svar: TRU alm. del - Svar på spm. 67.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 66 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 66 om det er muligt at fortsætte med at køre taxi, hvis man har en verserende straffesag kørende Svar: Svar på TRU spm. 66.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 65 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 65 om man kan blive ansat som taxichauffør, efter at have afsonet en straf for voldtægt på en taxikunde, når chaufførkort kun er gældende i 5 år ad gangen Svar: Svar på TRU spm. 65.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 64 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 64 om man kan få et chaufførkort, hvis man ikke kan fremsende en udenlandsk straffeattest, som man selv skal indhente Svar: Svar på TRU spm. 64.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 63 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 63 om, hvilken straf ville kunne ekskludere en fra at få chaufførkort med de nuværende overvejelser om, hvem man vil kunne frasortere på baggrund fa de kriminelle forhold, der fremgår af ens straffeattest Svar: Svar på TRU spm. 63.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 62 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 62 om der er krav om, at taxivognmænd indhenter en privat straffeattest på sine chauffører Svar: Svar på TRU spm. 62.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 61 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 61 om en taxivognmand kan komme i besiddelse af en chaufførs offentlige straffeattest Svar: Svar på TRU spm. 61.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 60 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 60 om man som taxivognmand kan ansætte sig selv som chauffør, selvom man er tidligere straffet Svar: Svar på TRU spm. 60.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 59 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 59 om, hvilke krav er der til taxivognmænd om, hvilke lovovertrædelser man må have overtrådt for at kunne blive taxivognmand Svar: Svar på TRU spm. 59.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 58 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 58 om, hvor mange taxichauffører er der i Danmark Svar: Svar på TRU spm. 58.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 57 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 57 om ministrene vil give en status på arbejdet, som blev pålagt regeringen at iværksætte med beretning over B 31 Svar: Svar på TRU spm. 57.pdf Bilag 1 - TRM-invitation af 20.6.2022 til TRU og REU.pdf Bilag 2 - TRM-notat af 20.6.2022 om tidsmæssig begrænsning ved ekspropriation.pdf Bilag 3 - TRM-brev af 26.9.2022 som opfølgning på m=C3�det den 22.9.2024.pdf Bilag 4 - TRM-præsentation anvendt på mødet den 22.9.2022.pdf Bilag 5 - JM-svar af 18.12.2019 på TRU-spørgsmål nr. 191.pdf Bilag 6 - TRM-svar af 12.3.2020 på TRU-sppørgsm�=5l nr. 192.pdf Bilag 7 - TRM-svar af 30.3.2022 på TRU-spørgsmål nr. 193.pdf Bilag 8 - Bilag til TRM-svar på TRU-spørgsmål nr. 193.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 56 | TRU alm. del - svar på spm. 56 om kommentar til henvendelse af 2/10-24 fra Nabogo og materialet fra foretræde 5/11-24 vedrørende samkørsel Svar: Svar på TRU spm, 56.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 55 | TRU alm. del - svar på spm. 55 om kommentar til materiale fra fra Sejlklubben Lynettens foretræde 5/11-24 om linjeføringen for Metro M5 Svar: Svar på TRU spm. 55.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 54 | TRU alm. del - svar på spm. 54 om ministeren vil oversende ministeriets notat med egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv trafik, som ministeren henviser til i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024 Svar: Svar på TRU spm. 54.pdf Kopi af svar på TRU spm. 87.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 53 | TRU alm. del - svar på spm. 53 om ministeren kan bekræfte, at en af årsagerne til de lave priser er, at konkurrencen på området er blevet intensiveret siden liberaliseringen af taxiloven i 2018 Svar: Svar på TRU 53.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 52 | TRU alm. del - svar på spm. 52 om, hvilke tiltag man vil tage for at sikre, at der aflønnes efter reglerne og skabe bedre rammer, så virksomhederne ikke kører med underskud, underbetaler og med stor sandsynlighed bryder loven Svar: Svar på TRU 52.pdf Svar på TRU 51.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 51 | TRU alm. del - svar på spm. 51 om ministeren vil redegøre for sin vurdering af de forhold og beregninger, som fremgår af Ceveas rapport ”Flextrafik Presser Virksomheder til Løndumping” af 4. november 2024 Svar: Svar på TRU 51.pdf |
Leila Stockmarr | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 50 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 50 om bødeforlæg i forbindelse erhvervskørsel Svar: Svar på TRU spm. 50.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 49 | TRU alm. del - svar på spm. 49 om ministeren vil bekræfte, at der i forbindelse med etableringen af den tredje Limfjordsforbindelse opføres et udfletningsanlæg i den sydlige ende af forbindelsen ved Dall Møllevej i Svenstrup i både nordgående og sydgående retning Svar: Svar på TRU spm. 49.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 48 | TRU alm. del - svar på spm. 48 om ministeren er gjort bekendt med, at PostNord Danmark vil trække sig fra brevmarkedet inden udgangen af 2025 eller før, som konsekvens af den nye postlov, der trådte i kraft 1. januar 2024 Svar: Svar på TRU spm. 48.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 47 | TRU alm. del - svar på spm. 47 om ministeren, med afsæt i Transportministeriets egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv trafik, som ministeren har fremlagt i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024, vil redegøre for tidsperioden, hvorover man har beregnet gennemsnitsbelægningen i de enkelte transportformer Svar: Svar på TRU spm. 47.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 46 | TRU alm. del - svar på spm. 46 om, hvilken klimabelastning det vil medføre, hvis de nuværende passagerer i busser drevet af kollektive trafikselskaber alternativt overgik til at køre alene i egen bil Svar: Svar på TRU spm. 46.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 45 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 45 om, i hvilke situationer E90-tavler må anvendes, herunder om anvendelsen af E90-tavlen på strækningen over Storebælt er i overensstemmelse med reglerne på området, da tavlen i henhold til § 158 i bekendtgørelse om vejafmærkning kun kan anvendes til ATK-stærekasser eller ATK-køretøjer Svar: Svar på TRU spm. 45.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 44 | TRU alm. del - svar på spm. 44 om ministeren, i forlængelse af besvarelsen af samrådsspørgsmål A om hastighedsmålinger på Storebæltsbroen den 31. oktober 2024 vil oplyse, om der også er planer om at udvide dette til andre strækninger med henblik på at sikre fremkommelighed, som f.eks. på Vejlefjordbroen Svar: Svar på TRU spm. 44.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 43 | TRU alm. del - svar på spm. 43 om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 31/10-24 om lovhjemmel til Sund Svar: Besvarelse af spørgsmål nr. 43 (Alm. del) fra Folketingets Transportudvalg.pdf Talepapir - samrådsspørgsmål A.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 42 | TRU alm. del - svar på spm. 42 om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet 31/10-24 om lovhjemmel til Sund & Bælts hastighedskontroller Svar: Svar på TRU spm. 42.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 41 | TRU alm. del - svar på spm. 41 om kommentar til henvendelse af 30/9-24 fra Welcon m.fl. vedrørende fremtidssikring af vejnettet til Esbjerg Havn Svar: Svar på TRU spm. 41.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 40 | TRU alm. del - svar på spm. 40 om, hvorfor visse tilskudsmodtagere har modtaget støtte til indkøb af op imod 11 ellastbiler, i stedet for at sikre, at midlerne til grøn omstilling af tung vejtransport blev delt ud til flest mulige ansøgere Svar: Svar på TRU spm. 40.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 39 | TRU alm. del - svar på spm. 39 om, hvor mange synsindkaldelser og anmodninger om inddragelse af nummerplader Færdselsstyrelsen har foretaget som led i anvendelsen af styrelsens mobile bremserullefelt i 2022, 2023 og 2024 for henholdsvis busser og lastbiler Svar: Svar på TRU spm. 39.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 38 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 38 om, hvorfor indholdet fra Danske Beredskabers høringssvar ikke er efterkommet Svar: Svar på TRU spm. 38.pdf Bilag - Høringsnotat.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 37 | TRU alm. del - svar på spm. 37 om kommentar til materiale fra DEKRA Danmarks foretræde 22/10-24 vedrørende forslag om afskaffelse af varebilstilladelser og tolkeforbud ved køreprøver for stort kørekort Svar: Svar på TRU spm. 37.pdf Kopi af svar på TRU spm. 9.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 35 | TRU alm. del - svar på spm. 35 om kommentar til henvendelse af 12/9-24 fra Vejstøjgruppen i Vejle samt præsentation fra foretræde 22/10-24 vedrørende støjbekæmpelse fra E45 ved Vejle Svar: Svar på TRU spm. 35.pdf Kopi af svar på TRU spm. 391.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 34 | TRU alm. del - svar på spm. 34 om ministrene kommentere materialet fra Dansk Søvnapnø Forenings foretræde 22/10-24 om lange sagsbehandlingstider i forbindelse med kørekortfornyelser og uensartet forvaltning af regler Svar: Besvarelse af TRU (alm. del) spm. 34.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 33 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 33 om, hvilke afgifter, så som diesel- og CO2-afgifter, der er implementeret, eller har udsigt til at blive implementeret på de danske passagerfærger, og hvad det ville koste at afskaffe disse Svar: TRU alm. del - svar på spm. 33.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 32 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 32 om motorvejstilslutning 65a ved Kolding Syd udbygges Svar: Svar på TRU spm. 32.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 31 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 31 om de tre forslåede samkørselspladser langs den planlagte motorvejsudvidelse prioriteres og anlægges Svar: Kopi af svar på TRU spm. 29.pdf Svar på TRU spm. 31.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 30 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 30 om det er samfundsøkonomisk rentabelt med en videre udbygning af E 45 rundt om Kolding ned til Kolding Syd Svar: Svar på TRU spm. 30.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 29 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 29 om, hvad opgraderingen af motorvejen nord for Kolding Vest-afkørslen rundt om Kolding koster Svar: Svar på TRU spm. 29.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 28 | TRU alm. del - svar på spm. 28 om den markante meromkostning til registrering af køretøjerne, som udlejningsvirksomhederne pålægges Svar: TRU alm. del - svar på spm. 28.docx TRU alm. del - svar på spm. 479.pdf TRU alm. del - svar på spm. 481.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 27 | TRU alm. del - svar på spm. 27 om, hvorfor det anses nødvendigt at registrere en lejer/låner af en bil som bruger heraf, når rådigheden er baseret på en lejekontrakt Svar: TRU alm. del - svar på spm. 27.docx TRU alm. del - svar på spm. 479.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 26 | TRU alm. del - svar på spm. 26 om det forventede mindre provenu ved at indføre et særligt befordringsfradrag for at cykle til og fra arbejde, Svar: TRU alm. del - svar på spm. 26.docx |
Christina Olumeko | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 25 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 25 om, hvordan passagerrettighederne er på de danske færger drevet af kommunerne sammenlignet med øvrig offentlig transport i Danmark Svar: Svar på TRU spm. 25.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 24 | TRU alm. del - svar på spm. 24 om hvorvidt Kolding Kommunes økonomiske støtte til Kolding Lufthavn er omfattet af EU-statsstøttereglerne Svar: Svar på TRU spm. 24.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 23 | TRU alm. del - svar på spm. 23 om, hvor mange opnormeringer i form af årsværk, ministeriet og underliggende styrelser har haft de seneste 2 år, og angive, hvilke nye opgaver, der udgør begrundelserne for opnormeringerne Svar: Svar på TRU spm. 23.pdf |
Nick Zimmermann | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 22 | TRU alm. del - svar på spm. 22 om, hvor mange kontroltjek der har været af partybussernes partikelfiltre og hvor mange har fået en bøde på grund af overtrædelse af regler om partikelfiltre i miljøzoner Svar: Svar på TRU spm. 22.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 21 | TRU alm. del - svar på spm. 21 om ministeren vil bekræfte, at gebyret for godskørselstilladelser som et resultat af opgavebortfald vil falde Svar: Svar på TRU spm. 21.pdf Kopi af Finansministeriets svar på FIU L 191 spm. 60.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 20 | TRU alm. del - svar på spm. 20 om ministeren vil bekræfte, at gebyret for godskørselstilladelser bruges til at finansiere Færdselsstyrelsens kontrol med udenlandske lastbilers udstationering af chauffører i Danmark Svar: Kopi af svar på TRU spm. 352.pdf Svar på TRU spm. 20.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 19 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 19 om det er rimeligt, at mindre færgeselskaber skal tynges af dispensationsprocedurer hos Søfartsstyrelsen med den usikkerhed og den administrative byrder, der følger, som når de eksempelvis skal søge om dispensation fra international lovgivning om høje krav til f.eks. toiletfaciliteter trods korte overgange Svar: TRU alm. del - svar på spm. 19.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 18 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 18 om ministeren mener, at det er hensigtsmæssigt, at kravene til indenrigsfærgefart i Danmark tager udgangspunkt i international lovgivning og i mindre udstrækning i de konkrete sejlads- og sikkerhedsmæssige behov, som der så efterfølgende kan søges dispensation for Svar: TRU alm. del - svar på spm. 18.docx |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 17 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 17 om kommentar til henvendelsen af Politiforbundet vedr. opgavebortfald på det vejtekniske område Svar: Svar på TRU spm. 17.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 16 | TRU alm. del - svar på spm. 16 om der er planer om at bruge midlerne fra tilgængelighedspuljen til at etablere ledelinjer m.v. for at sikre ordentlige adgangsforhold for blinde på bl.a. Valby station Svar: Svar på TRU spm. 16.pdf |
Jens Meilvang | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 15 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 15 om, hvorfor man først konfiskerer en bil, når føreren er blevet stoppet for at køre uden kørekort tre gange Svar: Kopi af svar på REU spm. 1561.pdf Svar på TRU spm. 15.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 14 | TRU alm. del - svar på spm. 14 om, at man i Sverige og Norge nu vil henholdsvis fjerne og markant reducere de nationale flyafgifter Svar: TRU alm. del - svar på spm. 14.docx |
Kenneth Fredslund Petersen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 13 | L 107 - svar på spm. 13 om oversendelse af ministerens talepapir fra samrådet den 18/12-24 om politiets advarsler i forbindelse med lovforslag L 107 Svar: Svar på TRU L 107 spm. 13.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Spørgsmål 13 | TRU alm. del - svar på spm. 13 om, i hvor høj grad det i dag er muligt for køreskoler, der underviser i kategori D, at overlade lektioner til selvstudium, hvor eleverne uden assistance fra undervisere selv skal tilegne sig teoretisk viden Svar: Svar til TRU spm. 13.pdf |
Mai Mercado | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 12 | L 107 - svar på spm. 12 om at oversende Rigspolitiets høringssvar med advarsler mod lovforslaget til Folketingets orientering Svar: Svar på TRU L107 spm. 12.pdf Kopi af svar fra JM med Rigspolitiets bemærkninger til forslag til lov om ændring af lov om buskør.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 12 | TRU alm. del - svar på spm. 12 om ministeren mener det er rimeligt, at et busselskab skal betale 180.000 kroner for at få fornyet selskabets 120 tilladelser, jf. artiklen ”Fornyelse af tilladelser koster vognmænd dyrt - Kim skal betale 180.000 kroner” Svar: Kopi af svar på TRU spm. 351.pdf Svar på TRU spm. 12.pdf Kopi af Finansministerens svar på TRU spm. 426.pdf |
Betina Kastbjerg | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 11 | L 9 - svar på spm. 11 om en uddybning af, hvor hyppigt safetyafgiften bliver evalueret Svar: Svar på TRU L 9 spm. 11.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 11 | TRU alm. del - svar på spm. 11 om, hvad det vil koste at gøre togbusser henholdsvis 25 pct. billigere, 50 pct. billigere og helt gratis for alle rejsende Svar: Svar på TRU spm. 11.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 10 | L 9 - svar på spm. 10 om en garanti for, at safetyafgiften nedsættes tidligere, såfremt antallet af passagerer fortsætter med at stige Svar: Svar på TRU L 9 spm. 10.pdf Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 10 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 10 om ministeren vil gøre status på undersøgelsesarbejdet om Kattegatforbindelsen, herunder hvilke mulige undersøgelsesmodeller der er i spil, hvor meget de vil koste, og hvordan tidsplanerne ser ud Svar: Svar på TRU spm. 10.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 9 | L 9 - svar på spm. 9 om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed der stilles krav om inden udgangen af 2026 at gennemføre en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi i relation til safetyafgiftsordningen Svar: Svar på TRU L9 spørgsmål 9.pdf Bilag til svar på TRU L9 spm. 9 - Ændringsforslag til L9 (Midtvejsevaluering af safetyafgiftsordning).pdf Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 9 | TRU alm. del - svar på spm. 9 om, hvor mange der årligt tager stort kørekort med brug af tolk, og hvor mange der som følge af det kommende tolkeforbud vil blive afskåret fra at tage stort kørekort, og dermed fra at indgå i arbejdsstyrken Svar: Svar på TRU spm. 9.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 8 | L 9 - svar på spm. 8 om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvor privatfly med under 10 sæder også omfattes af safetyafgiftsordningen Svar: Svar på TRU L 9 spm. 8.pdf |
Jette Gottlieb | Transportministeriet | |
Spørgsmål 8 | TRU alm. del - svar på spm. 8 om ministeren vil redegøre for konsekvenserne for Co2-udledningen ved afskaffelsen af varebilstilladelserne, da det vil blive billigere og nemmere at flytte gods i små varebiler frem for lastvogne Svar: Svar på TRU spm. 8.pdf |
Mads Olsen | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 7 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 7 om, hvad hjemlen er til, at politiet kan udskrive bøder på baggrund af Sund & Bælts automatisk hastighedskontrol på Storebæltsbroen Svar: Svar på TRU spm. 7.pdf Kopi af svar på TRU spm. 5.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 7 | Spm. om, hvorfor ordningen kun gælder passagerfly med over ti sæder Svar: Svar på TRU L 9 spm. 7.pdf |
Jette Gottlieb | Transportministeriet | |
Spørgsmål 6 | L 9 - svar på spm. 6 om safetyafgiftsordningen sikrer en retfærdig omkostningsfordeling, når passagerselskabernes bidrag krydssubsidierer kontrol- og tilsynsomkostninger for sektorer, der ikke er direkte gebyrbelagte Svar: Svar på TRU L 9 spm. 6.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 6 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 6 om en privat borger i Danmark kan opstille sit eget udstyr til at foretage hastighedskontrol på en privat vej, og kan politiet bruge resultaterne af en sådan hastighedskontrol til at udskrive bøder Svar: Svar på TRU spm. 6.pdf Kopi af svar på TRU spm. 5.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 5 | L 9 - svar på spm. 5 om branchens egne bekymringer for konsekvenserne af endnu en afgift, der skaber udfordrende konkurrencevilkår Svar: Svar på TRU L 9 spm. 5.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 5 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 5 om, hvor borgeren gør indsigelse mod en bøde for at have kørt for stærkt på Storebæltsbroen Svar: Svar på TRU spm. 5.pdf Kopi af justitsministerens svar på TRU spm. 440.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 4 | L 9 - svar på spm. 4 om tidspunktet for stigningen i safetyafgiften er hensigtsmæssigt Svar: Svar på TRU L 9 spm. 4.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 4 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 4 om ministeren i forbindelse med Sund & Bælts automatiske hastighedskontrol på Storebæltsbroen vil redegøre for, hvordan man sikrer, at det udstyr man anvender til at måle gennemsnitshastigheden er kalibreret, så resultaterne er nøjagtige Svar: Svar på TRU spm. 4.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 3 | L 9 - svar på spm. 3 om en safetyafgift, der løbende fluktuerer og derved skaber usikre rammevilkår, er hensigtsmæssig for en konkurrenceudsat branche Svar: Svar på TRU L 9 spm. 3.pdf |
Mai Mercado | Transportministeriet | |
Spørgsmål 3 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 3 om, hvordan det kan gå til, at Sparkær ved Viborg fik et trinbræt i 2022, idet denne får en dårligere score end Gadbjerg Svar: Svar på TRU spm. 3.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 2 | L 9 - svar på spm. 2 om bistand til et ændringsforslag om en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi og det fastsatte niveau for safetyafgiften, så det sikres, at afgiften sænkes, når balancen i styrelsens økonomi er genoprettet Svar: Svar på TRU L 9 spm. 2.pdf |
Kenneth Fredslund Petersen | Transportministeriet | |
Spørgsmål 2 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 2 om ministeren vil tage initiativ til en opdatering af analysen fra 2014, hvori der også indregnes betydning for klima og miljø ved konvertering til tog fra bil og bus Svar: Svar på TRU spm. 2.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 1 | L 9 - svar på spm. 1 om Trafikstyrelsens egne initiativer for at nedbringe udgifter i perioden, hvor underskuddet i safetyafgiftsordningen er blevet oparbejdet Svar: Svar på TRU L 9 spm. 1.pdf |
Nick Zimmermann | Transportministeriet | |
Spørgsmål 1 | TRU alm. del - svar på MFU spm. 1 om det er korrekt, at den i svaret på TRU alm. del - spørgsmål 447 omtalte rapport fra 2014 tegner et tydeligt billede af, at det især er på hovedlinjen (København-Aarhus), at det vil give en markant større negativ effekt for togpassagererne end nye togstop på mindre befærdede togstrækninger som f.eks. Vejle-Herning-Struer, hvor Gadbjerg ligger Svar: Svar på TRU spm. 1.pdf |
Ikke fundet | Transport- og Boligministeriet | |
Spørgsmål 1 | L 10 - svar på spm. 1 om kommentar til henvendelse af 3/10-24 fra Michael Andersen Svar: Svar på TRU L 10 spm. 1.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | |
Svar på spm. nr. S 515: Mener ministeren på baggrund af Frihedsbrevets ni vandprøver, at myndighederne og By & Havn foretager tilstrækkelig med kontrol af anlægsarbejdets miljøkonsekvenser, og hvis ikke vil ministeren så tage ansvar for at sikre bedre kontrol? Svar: Svar på § 20 spm. S 515.pdf Kopi af svar på § 20 spm. S 513.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 514: Mener ministeren, at resultatet af Frihedsbrevets ni vandprøver stemmer overens med By & Havns udtalelser om, at det ikke vil have konsekvenser for havmiljøet at grave i havbunden i forbindelse med anlægsarbejdet af Lynetteholm? Svar: Svar på § 20 spm. S 514.pdf Kopi af svar på § 20 spm. S 513.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 513: Hvad mener ministeren om resultatet af de ni vandprøver, som Frihedsprøvet har taget i Øresund i forbindelse med gravearbejdet som et led i anlægning af Lynetteholm, den nu dokumenterede voldsomme forurening af havvandet med giftige tungmetaller og professor Stig Markagers udtalelser om, at den giftige forurening kan »ende på vores tallerken, hvis man fanger fisk i området«, og at han dermed anbefaler »at man holder op med at grave«? Svar: Svar på § 20 spm. S 513.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 500: Er ministeren enig i, at det kan have negativ effekt på passagertallet, hvis pendlere i Langeskov ikke kan være sikre på, om togene rent faktisk standser ved Langeskov Station? Svar: Svar på § 20 spm. S 500.pdf Kopi af svar på § 20 spm. S 498.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 499: Hvordan vil ministeren sikre, at det er pålideligt for pendlere at tage toget, hvis toget gentagne gange ikke holder i Langeskov? Svar: Svar på § 20 spm. S 499.pdf Kopi af svar på § 20 spm. S 498.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 498: Hvad vil ministeren aktivt gøre for at sikre, at DSB ikke glemmer at gøre holdt ved togstationen i Langeskov? Svar: Svar på § 20 spm. S 498.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 497: Hvad er ministerens holdning til, at IC5-togene fra og med 2027, og indtil Horsens Banegård er renoveret i 2030, er nødt til at køre med bagerste og forreste vogn aflåst på hele strækningen mellem København og Aarhus? Svar: Svar på § 20 spm. S 497.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 482: Hvad er ministerens holdning til parkeringsvagters ønske om, at de bliver omfattet af vagtloven? Svar: Svar på § 20 spm. S 482.pdf |
Ikke fundet | Justitsministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 448: Hvad er ministerens holdning til artiklen »Rosenkrantz-Theil vil gøre transport til lufthavnen 50 kroner dyrere« bragt på bt.dk den 18. december 2024, og er ministeren enig i, at det skal koste 50 kr. mere at køre med offentlig transport til Københavns Lufthavn? Svar: Svar på § 20 spm. S 448.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 446: Hvad vil ministeren gøre for at undgå, at der havner en gigantisk regning hos skatteyderne, i lyset af at de ændrede forudsætninger i økonomien i Lynetteholmsprojektet kan føre til meget store udgifter, som pt. placeres i gældstyngede selskaber som By & Havn og Metroselskabet, der for sidstnævntes vedkommende halter bagefter i forhold til forventet passagertal? Svar: Svar på § 20 spm. S 446.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 305: Hvornår forventer ministeren at fremsætte et lovforslag, der skal sidestille det at køre bil, mens man er på lattergas, med narkokørsel? Svar: Svar på § 20 spm. S 305.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 263: Anerkender ministeren, at kravet om en varebilstilladelse er helt afgørende i forhold til at forebygge konkursrytteri inden for varebilsbranchen? Svar: Svar på § 20 spm. S 263.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 262: Anerkender ministeren, at kravet om en varebilstilladelse er et vigtigt værktøj for politiet i forhold til at opdage lovovertrædelser, som f.eks. manglende ansættelsesforhold? Svar: Svar på § 20 spm. S 262.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 261: Anerkender ministeren, at kravet om en varebilstilladelse spiller en vigtig rolle i forhold til at holde virksomheder og individer ude af varebilsbranchen, som ikke er i stand til at dokumentere en egenkapital på 13.500 kr.? Svar: Svar på § 20 spm. S 261.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 255: Er ministeren af den holdning, at det ikke er relevant at medtage den kollektive transports omstilling til elektricitet i regeringens beregninger af, hvilken transportform der er den mest grønne? Svar: Svar på § 20 spm. S 255.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 259: Hvad planlægger ministeren at bruge ministeriets klimasammenligning mellem busser, tog og biler til? Svar: Svar S 259.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 229: Er ministeren enig i, at det er vigtigt med to eller flere udbydere på brevmarkedet, så der undgås et monopol på markedet? Svar: Svar på § 20 spm. S 229.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 219: Deler ministeren opfattelsen af, at Transportministeriets egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv transport fremlagt i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024 bekræfter behovet for at få flere over i den kollektive transport, så gennemsnitsbelægningen forøges og klimagevinsterne ved kollektiv transport dermed forøges, og hvad påtænker ministeren i forlængelse heraf at igangsætte af initiativer for at opnå dette? Svar: Svar på § 20 spm. S 219.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 136: Vil ministeren iværksætte midlertidige hastighedsnedsættelser til 90km/t på strækningen fra Ring 4 til Farum for at begrænse de sundhedsskadelige støjgener for borgerne, indtil der opsættes støjværn og andre støjbegrænsende foranstaltninger? Svar: Svar på § 20 spm. S 136.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet | ||
Svar på spm. nr. S 17: Er ministeren enig i, at flere ellastbiler på de danske veje vil understøtte, at det private marked i højere grad selv kan drive udrulningen og etableringen af ladefaciliteter langs de danske statsveje frem mod 2030 uden statslig støtte, og at det derfor kan give mening at omprioritere statslige midler afsat til offentlig ladeinfrastruktur til støtte til ellastbiler og depotladeinfrastruktur for at kickstarte omstillingen yderligere? Svar: Svar på § 20 spm. S 17.pdf |
Ikke fundet | Transportministeriet |